Gelukkig nieuwjaar!
5 januari 2023
Gelukkig nieuwjaar!
Net als andere jaren maakten onze klanten massaal gebruik van ons telecomnetwerk om hun nieuwjaarswensen over te brengen of feestelijke momenten te delen met vrienden en familie.
Mobiel internet blijft het populairste communicatiemiddel op oudejaarsavond, met een stijging van 26 % ten opzichte van vorig jaar. Er werd voor niet minder dan 318,5 TB aan foto's, video's of videocalls met goede wensen verstuurd. De populairste sociale netwerken zijn Facebook, Instagram en TikTok.
Onze klanten versturen minder sms'jes: ze wisselden er 5,4 miljoen uit, een daling van 3,8 % in vergelijking met 2022. Bellen is aan een opmars bezig: de Belg houdt ervan om zijn geliefden mondeling een gelukkig nieuwjaar toe te wensen. In de oudejaarsnacht werden zo 5,1 miljoen oproepen geregistreerd, een stijging van 57 %.
Dankzij het prima werk van onze collega's die ons netwerk monitoren genoten onze klanten tijdens de eindejaarsfeesten van een vlekkeloze connectiviteit. En dat zal ook in 2023 zo blijven!

Resultaten van het netwerkverkeer, gemeten tussen 31/12/2022 om 20 uur en 1/1/2023 om 8 uur.
#ProudToBeOrange
andere verhalen
Orange liet zijn medewerkers deze kerst naar de radio luisteren
Na het succes van vorig jaar, besloot Orange om de eindejaarsperiode 2021 met een tweede editie van zijn Orange Christmas Radio op te luisteren. Ontdek de hoogtepunten van dit fantastische radioprogramma en voel de Orange-kerstmagie!
Orange viert inclusie op International Girls in ICT Day
28 april stond dit jaar in het teken van International Girls in ICT Day. Een dag die ons nauw aan het hart ligt, omdat we ons blijven inzetten voor inclusie en diversiteit. Om onze teamleden te inspireren, nodigden we Michèle Mees van Inclusion Now uit om te spreken over hoe een inclusieve cultuur de vooruitzichten van een bedrijf kan veranderen. Benieuwd wat we geleerd hebben? Ontdek het in ons laatste artikel!
Orange Belgium daagt EPHEC-studenten uit voor zijn digitale merk ‘hey!’
In april organiseerde Orange Belgium voor zijn digitale merk ‘hey!’ een hackathon tweedaagse met studenten van hogeschool EPHEC. Op 17 mei nodigde Orange Belgium al die knappe koppen uit voor de presentatie van hun waardevolle inzichten.