Gelukkig nieuwjaar!
5 januari 2023
Gelukkig nieuwjaar!
Net als andere jaren maakten onze klanten massaal gebruik van ons telecomnetwerk om hun nieuwjaarswensen over te brengen of feestelijke momenten te delen met vrienden en familie.
Mobiel internet blijft het populairste communicatiemiddel op oudejaarsavond, met een stijging van 26 % ten opzichte van vorig jaar. Er werd voor niet minder dan 318,5 TB aan foto's, video's of videocalls met goede wensen verstuurd. De populairste sociale netwerken zijn Facebook, Instagram en TikTok.
Onze klanten versturen minder sms'jes: ze wisselden er 5,4 miljoen uit, een daling van 3,8 % in vergelijking met 2022. Bellen is aan een opmars bezig: de Belg houdt ervan om zijn geliefden mondeling een gelukkig nieuwjaar toe te wensen. In de oudejaarsnacht werden zo 5,1 miljoen oproepen geregistreerd, een stijging van 57 %.
Dankzij het prima werk van onze collega's die ons netwerk monitoren genoten onze klanten tijdens de eindejaarsfeesten van een vlekkeloze connectiviteit. En dat zal ook in 2023 zo blijven!

Resultaten van het netwerkverkeer, gemeten tussen 31/12/2022 om 20 uur en 1/1/2023 om 8 uur.
#ProudToBeOrange
andere verhalen

Orange is trotse partner van vrouwen in tech
Of zeggen we beter ‘WomInTech’? Dit studenteninitiatief stimuleert niet alleen genderdiversiteit in ingenieursstudies. Het zet ook het belang ervan in STEM-gebieden in de kijker. Bij Orange geven we dit doel graag een extra duwtje in de rug. Geen betere aanleiding daarvoor dan International Girls in ICT Day op 27 april.

Diversiteit & Digitale inclusie: The Orange Way!
21 juni 2023, een datum die in het geheugen gegrift staat van elke Orange-medewerker. Deze dag markeerde het éénjarige bestaan van het Orange Digital Center (ODC) en het Orange Belgium Fund, twee initiatieven die we hebben gelanceerd met een duidelijk doel: het dichten van de digitale kloof. Ontdek hier hoe we deze verjaardag samen vierden.

Orange kruipt in het zadel voor Mobility Week
Van 16 tot 22 september 2023 was het de 22ste Europese Mobiliteitsweek met als thema energie besparen. De campagne streeft ernaar om de wereld groener te maken door ‘actief’ vervoer en schonere alternatieven voor wagens te omarmen. Bij Orange houden we van een uitdaging. Daarom zetten we ons met volle kracht op twee wielen in voor een duurzamere wereld.