Dit was de Orange Data Day 2024
8 april 2024
11 maart was het zover: de tweede editie van de Orange Data Day, powered by Google. Een inspirerend event dat volledig in het teken stond van data en AI, onmisbare tools om onze dagelijkse werking efficiënter te maken en onze dienstverlening nog te verbeteren. Ontdek hier de belangrijkste insights van de leerrijke dag.

Experts aan het woord
We trapten de dag af met een plenaire sessie in het bedrijfsrestaurant bistrO. Na de inleiding van Christophe Dujardin, Chief Consumer Business Officer, volgden boeiende panelgesprekken met experts van Orange Belgium, Google en de Orange Groep over de volgende thema’s:
Network leadership
Customer Experience Excellence (met focus op het Ccontact Ccenter)
We care for people:
CO2-voetafdruk/vermindering van energieverbruik;
samenwerking met BeCode, een speciale school voor ontwikkelaars
Tijdens de panelgesprekken gingen de experts dieper in op hoe AI en data over alle afdelingen heen de manier van werken veranderen, waarom ze essentieel zijn voor onze 'Lead the Future'-strategie en hoe ze ons helpen om nóg klantgerichter te worden.
Daarna gaven de Director of Data Factory en Head of Data Science & Analytics ons een helder inzicht in de volgende stappen die Orange Belgium en VOO nemen richting Google Cloud. Het doel? Samen een klantgericht datasysteem opbouwen dat de ruggengraat vormt van onze toekomstige dienstverlening.
Om de plenaire sessie in stijl af te sluiten, werd een special guest uitgenodigd: Chris O’Loughlin, Sports Director bij voetbalclub Union St Gilloise. Hij vertelde hoe de club, die hey! sponsort, data gebruikt om de beste spelers te vinden en ze binnen te halen in de ploeg.

Data & AI in de praktijk
Na de theorie was het tijd voor de praktijk. Ons Data Team opende de figuurlijke 'black box' van data en AI met 6 concrete voorbeelden van hoe de tools de dagelijkse werking bij Orange sterk vooruithelpen. Want dankzij data en AI kunnen we niet alleen de beste netwerkervaring en een top-notch klantenservice aanbieden, maar ook producten heel specifiek afstemmen op de noden van de klant. Een nieuwe speler op de markt? Dankzij onze kennis van digitale technologieën weten we precies hoe we moeten reageren. We leven in een VUCA-wereld (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity) en data en AI zijn een onmisbare wegwijzer.
Wat we onthouden
Data en AI bieden dus heel wat mogelijkheden voor alle afdelingen, waardoor we efficiënter kunnen werken. Het resultaat? Slimmere netwerken, ultra gepersonaliseerde consumer journeys, snelle reacties op incidenten en de kracht om gedrag van de klant te voorspellen.
Voor iedereen bij Orange Belgium, van de jonge tech-enthousiasteling tot de doorwinterde professional, was het event een bron van inspiratie. Met een gezonde dosis nieuwsgierigheid kijken we al uit naar de Orange Data Day 2025! #ProudToBeOrange
Wil jij ook continu bijleren over technologische innovaties en tips & tricks meepikken op events zoals de Orange Data Day? Bekijk onze vacatures op proudtobeorange.be.
#ProudToBeOrange
andere verhalen

Mooie enquêteresultaten bevestigen dat Orange een fantastische werkgever is
Na een grondige analyse delen we graag de resultaten van onze recentste betrokkenheidsenquête. Onze medewerkers zijn duidelijk #ProudtobeOrange, en dat gevoel wordt dag na dag sterker. Ontdek welke positieve dingen onze teams verteld hebben over hun job bij Orange.

Breaking: de Orange Summer School voor jong tech-talent is back, en jij kan erbij zijn!
Orange Belgium geeft tech-studenten opnieuw de kans hun toekomstige carrière een unieke en flinke boost te geven.

Orange Belgium maakt van Antwerpen een augmented stad!
In samenwerking met de Stad Antwerpen lanceert Orange de mobiele applicatie Augmented City: een mobiele applicatie waarmee mensen Antwerpen kunnen bezoeken via augmented reality. Bovendien werken we ook samen met de Tall Ships Races 2022 om de kracht van 5G in de kijker te zetten! Benieuwd om Antwerpen op een unieke manier te ontdekken? Lees het in ons laatste artikel!